Tudta-e?
Köztudottá vált számunkra, hogy a telítetlen zsírsavak bevitele fontos szív- és érrendszerünk egészségének fenntartása szempontjából. Ám egyre nagyobb jelentőséget kap a két többszörösen telítetlen zsírsav: az omega-3:omega-6 aránya, ugyanis a helytelen arány ellenkező hatást válthat ki és növelheti a szívbetegségek kockázatát. Az ideális 1:4-1:5 volna, ezzel szemben napjaink átlagos beviteli aránya: 1:20-1:30. A helyes arány visszaállításához ügyelnünk kell az omega-3 zsírok elegendő bevitelére is. Omega-3 zsírsavakat nyerhetünk többek között az olajos magvak: dió, len, mogyoró; a repce valamint a tengeri halak fogyasztásával.

Leveles tészta

gyorsfagyasztott

Számos süteményünk – legyen az sós vagy édes – készül leveles tésztából. Valószínűleg sokak számára a rétes, leveles pogácsa vagy rúd, meggyes, húsos táska elnevezések ismerősebbek, ám mindegyikük alapja a szánkban könnyen olvadó leveles tészta.

A Leveles Tészta zsírtartalmát többek között a benne lévő növényi zsiradék és napraforgóolaj adja, mely hazánkban a legelterjedtebb növényi olajnak számít. A napraforgóolaj zsírsavösszetételét a magas többszörösen telítetlen, omega-6 zsírsav jellemzi. Az omega-6 zsírsav elegendő bevitele elősegíti és fenntartja szív- és érrendszerünk egészségét, mivel csökkenti az ún. “rossz koleszterin” szintjét. Részt vesz a vérnyomás szabályozásában és a gyulladásos folyamatokra adott válaszadásban is.

Felhasználási útmutató

A leveles tésztát a tasakból kivéve szobahőmérsékleten felengedjük. A tésztát a szükséges vastagságúra kinyújtjuk. Készíthető belőle: Rétes, lekvárostáska, krémes lepény, sajtos rúd, pogácsa, habroló, stb…

Átlagos tápanyag összetétel 100 g-ban

Összetevő Mennyiség
Energia 1894 kJ / 451 Kcal
Fehérje 4,5 g
Szénhidrát 33,8 g
Zsír 31,6 g

Kiszerelések

Háztartási Gasztro Ömlesztett
24 x 500 g 6 x 2 kg nincs